Lätt att

Denna dag har varit jobbig, vet inte på vilket sätt och varför.
Har tagit tag i ganska mycket både igår och idag så det ska vara mindre skrot utspridd i huset.
Måste börja någonstans med att rensa och plocka ihop. Vill inte stå med allt när det väl gäller.
Har nog kommit fram till mitt beslut men måste få allt annat att klaffa. Vill det bästa för så många som möjligt men hur vi än gör så kommer alltid nån att tycka allt är fel men just nu kommer vi försöka på detta spår och får se hur det bär längst vägen. Det blir en förändring hur som helst så kan inte göra det bästa för alla. Barnen kommer att få det bra vars det än bär, Umeå eller Rusksele, och deras pappa kommer få träffa dom. 
Det är mycket som ska redas ut och beslut som ska fattas ganska snart men har gjort upp listor som jag bockar för när det är gjort och har mål att klara av ett visst antal varje dag. Kommer jag på mer så fylls det på listan för att sedan avklaras.
 
Allt gnäll och fel jag gör lägger jag på hyllan, klarar inte av allt sånt nu när det är som det är. Tar tag i dem sedan om jag ens orkar det. Mycket sållas bort men även tar åt mig för att göra saker bättre. Som sagt är det flera parter och inte bara mig själv att tänka på.
När livet förändras så förändras det, går inte att se hur det har varit förr utan folk får faktiskt vänja sig med hur det är nu. Livet går vidare och vill ni stanna i galma fotspår så fine by me men väljer själv att flytta dem framåt och inte fastnar på ett och samma ställe.
 
Har även en rolig/trevlig stund att se framemot. 
Oj nu lät det som att mitt liv annars är tråkigt och otrevligt och det är det verkligen inte! Älskar mitt liv och de mina.
Ska iväg på en tripp, på ett bröllop, så det känns kul. Komma bort och rensa lite tankar så kan vara bra men känns grymt jobbigt att lämna bort barnen men vet att dom har det bra och är hos dom som älskar dom men ändå, känns i mamma hjärtat och det värsta när vi berättade det så märktes det på barnen att dom såg fram emot detta. 
Felix skulle sova i mormors säng och Maja skulle rida =)
 
Det är så lätt att gnälla och klaga på sitt eget liv, man gör det ganska ofta men det finns alltid dom som har det värre. Man är glad över det man har men tänker inte på att man kan förlora det fort.
Njut av livet och skjut inte fram saker, ta tag i de och gör det som ska göras. Tänk inte på att det kommer en morgondag utan lev för dagen.
 
Nä nu kväll så man orkar morgondagen.
<3 Älskar er Maja och Felix, ni är mitt ljus i livet<3
Emil du betyder <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Vårat liv fick en vändning och vi fortsätter att leva livet

"Det händer aldrig oss" ska man inte säga. Ta inget för givet. Livet fick en drastisk ändring när min dåvarande man 31år drabbades av en väldigt allvarlig stroke. Helt plötsligt stod man där med 2 småbarn och början på ett nytt liv. Vi har fått stå ut med mycket men lyckats ta oss igenom de mesta, mycket tack vare de nära och kära som funnits för oss. Vi alla lever vidare!

RSS 2.0