Jobbig dag

Idag är det en sjukt jobbig dag, jag kan som inte sätta ord på vad riktigt men det mesta känns piss.
Att vakna på natten och redan då känna att det var nått som inte stod rätt till, att inse att man kände lycka när barnen kom o lade sig i sängen för att se på barntv innan vi skulle upp.
Går inte vara nere när man har dom vid sin sida =) Man kan inte sluta le, då är man lycklig.
Men vad är det som får mig att må så här?
Har ju flytit på så bra länge men ändå har man känt av att detta legat och pyrt, inte velat släppa fram det men man kan inte, ska inte, hålla tillbaka på allt hela tiden.
Man måste få känna efter, man måste få må dåligt.
Bara att ta tag i det, när man väl kommer på vad det är..Men det gör jag nog snart.
Är så mycket, hur allt ska bli, vad man ska göra. Ska man kunna bo kvar eller ska man sälja. Vars ska man ta vägen då? Vad ska man göra med livet.
Vad är bäst för barnen mm?
 
Så mycket frågor och tankar som cirkulerar runt men ingen lösning, än.
 
När man känner att den där kramen skulle behövas att få så är den långt borta. 
Vet att det finns många nära men det är inte samma sak. Ibland behövs den där speciella kramen, det är just den som får en att glömma allt för en stund.
Det finns inte mycket att göra åt situationen, det är som det är just nu.
Men att sakna på olika sätt är jobbigt bara det.
Det är vi båda överrens om så..
 
Vill lösa alla saker som är olösta, vill känna lugnet och inte blickar, lärt mig att leva med dem och känner att det inte berör mig så mycket, bara störande att det inte kan sägas saker åt mig, nä det ska vara tissel och tassel...men det är ändå mycket lugnare nu.
Mycket beror på mig själv, men när man är i det liv vi hamnade i så tänkte man inte fullt ut, man hittade tillfällen, personer mm som fick en att tänka på annat, som fick en att se framåt..Glömma det man var inne i och njuta av   det som fanns, barnen.
 
Fick ett meddelande på facebook för någon dag sedan som fick min alldeles varm inombords, en som skrev fina ord =) Tack Hasse!
Det lever jag än på!
 
Nä har jag klagat klart nu, lätt att vilja klaga på allt när man känner sig nere..
Men med mys med Felix innan han skulle sova och mys med maja nu innan hon ska sova (hon har inte tid än för hon tittar på Docktor Mcstuffe) sen ska jag försöka mig ner o träna lite för att det inte ska göra nått när jag svullar i mig nått sedan =p
 
Ha en bra kväll alla!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Vårat liv fick en vändning och vi fortsätter att leva livet

"Det händer aldrig oss" ska man inte säga. Ta inget för givet. Livet fick en drastisk ändring när min dåvarande man 31år drabbades av en väldigt allvarlig stroke. Helt plötsligt stod man där med 2 småbarn och början på ett nytt liv. Vi har fått stå ut med mycket men lyckats ta oss igenom de mesta, mycket tack vare de nära och kära som funnits för oss. Vi alla lever vidare!

RSS 2.0