Julen och Umeå

Jaha då har denna helg passerat och jag sitter här framför denna dumburk och den stora på väggen.
Julen har varit bra och mysig. Ingen stress utan känner ändå att jag kunnat slappna av.
Kändes konstigt att inte fira jul med Dennis eftersom man "alltid" har gjort det men barnen tänkte inte så mycket på det så drog som inte upp nått samtal om pappa.
 
Jag och barnen hade paket öppning i sängen på morgonen
          Felix fick ett av Maja och Maja fick av Felix. Så det var ganska gulligt när dom kramade varandra och sa tack för julklappen <3

Dom satte igång och började leka på en gång =) 
Bestämde att Felix var sjuk och docktor Maja skulle göra han frisk till jul =)
 
Fick en tågbanesats tillsammans på morgonen.
Mammas prins <3
Mammas prinsessa <3
 
Mamma älskar er!!
 
Mina bollungar
Under dagen for vi till Nissesbacke för att åka lite grann och att vi skulle få göra annat än bara sitta och vänta.
Jag och barnen
 
Den obligatoriska julmaten hamnade på vårat bord med.
Alla blev vi mätta och belåtna.
Tur hade vi att tomten kom på besök.
Maja vågade inte riktigt krama tomten men med moster Emeles hjälp att oxå krama tomten så lyckades hon komma över sin rädsla. 
Felix var lite vågligare, han kramade tomten nästan direkt. Sen var han stolt över att han fick paket av tomten :D
Älskade barn.
Ni förgyller mitt liv <3
På besök för att fira jul hos Morfar och Helen.
Kusinerna Sandberg
Edvin, Felix, Jolin och Maja
 
Lilla Arvid
Felix hittade en rolig grej hos morfar, Rebeckas wii spel =)
 
Efter vi firat jul hos morfar åkte vi till Emil.
Barnen tyckte det var jätte kul att vara där för man fick äta mat i tv-rummet vilket dom aldrig fått göra hemma =) Så gissa om dom ville sitta vid bordet i köket idag när vi skulle äta...NÄ verkligen inte men tur mamma bestämmer här :D
 
Vi passade även på att vara ute och åkte tefat och lekte eftersom vi hade som kallast -8 grader medans vi hörde ryktes om att det var -26 hemma :P
 
Maja kom på en rolig sak att sysselsätta sig med oxå, stod och höll på hur länge som helst, måste kanske låta henne hjälpa till hemma med städningen eftersom hon tyckte det var kul.
 
Det bästa av allt var att vi även hann med mys 
 
Det känns väldigt tomt att komma hem och vara själv på kvällen när barnen lagt sig.
Kommer man aldrig vänja sig med det? 
Har haft några roliga och mysiga dagar i Umeå och kan ju inte säga att vi längtade hem. 
Maja nämnde att hon saknade sitt rum en gång men annars inte.
Du får mig att må bra och att le.
Jag trivs verkligen i din närhet och i ditt sällskap.
Trodde verkligen inte att det skulle bli mer än kompiskänslor man vi hade tydligen fel.
Det är jobbigt att inte kunna prata, att man vet hur folk snackar men vi mår bra. 
Detta var som sagt inte tänkt men livet vill något helt annat ibland.
Så länge vi mår bra och trivs så är det kanske så här.
Ödet ville något annat än vad jag tänkt.
Jag såg tidigare mitt liv spenderas med Dennis men båda han och vi är förändrad, han är inte den jag förälskade mig i o visst kan man låta tiden utvisa allt men kan inte gå o hoppas och "stoppa" upp livets gång.
Bättre så här får man se vad tiden har att utvisa.
 








 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Vårat liv fick en vändning och vi fortsätter att leva livet

"Det händer aldrig oss" ska man inte säga. Ta inget för givet. Livet fick en drastisk ändring när min dåvarande man 31år drabbades av en väldigt allvarlig stroke. Helt plötsligt stod man där med 2 småbarn och början på ett nytt liv. Vi har fått stå ut med mycket men lyckats ta oss igenom de mesta, mycket tack vare de nära och kära som funnits för oss. Vi alla lever vidare!

RSS 2.0