Lägenhet hit och lägenhet dit

Eftersom Felix varit dålig i magen i går och i natt så blev det en vab dag. Det märktes tydligt att han inte var 100 eftersom han inte orkade leka mm någon längre stund.
Förra veckan var Maja och hälsade på den skola hon troligtvis ska börja i när vi flyttar till umeå.
Hon tyckte det var spännande och roligt, påpekade att det var många kompisar som hon skulle få (55st men 20st i hennes grupp). Helgen spenderade vi i stugan med att hjälpa till att fixa lite där, fiska, åt mat och bara umgicks. Det var länge sen man satt där till kvällen, barnen lade vi isäng i kammarn, så mysigt att tända ljus för att det inte skulle bli så mörkt.
 
Var även och kollade på en lägenhet men den var inte alls som man hoppats på, kändes liten, trång mm...men men nya tag och fortsätta söka =)
Väntar mest på att detta ska bli klart, bohagsdelningen. Har fixat mycket men måste vänta på att få det på papper så man kan göra nått utan värsta grejen. Måste ju även ha tid/möjlighet att packa ihop barnens, mina saker mm det som vi får tilldelat till det nya boendet. Hur länge ska man måsta vänta!!!
Vill kunna leva helt det nya livet, fast det gör vi redan =)
 
Det finns mycket för och nackdelar för oss alla men fördelarna vinner.
Varför inte försöka, då har man gjort det och vet hur det fungerar.
Längtar tills allt detta är klart, längtar tills man finner det som söks.
 
Nackdelen med att träffa en ny är att det ska klaffa så mycket. Eftersom barnen är små så har dom inte samma tänk som om de vore äldre. Dom har accepterat Emil väldigt bra och det är jag glad för. Fasten Emil tillhör våran familj nu så är barnens pappa viktig för dom, pappor är alltid pappor för alltid.
Nu är det bestämt att på försök ett viss antal timmar i veckan ska det vara pappa tid så försökt göra ett schema så får se hur det går. Allt beror ju inte på hur barnen har dagen.
 
Måste bara få skriva att alla som lägger ner sin själ och hjärta på allt detta är värd att få beröm, man måste få tänka på sig själv och se helheten i allt som livet har att erbjuda. Även om man tänker på andras bästa så måste man titta på en själv ibland. 
 
Finns så mycket jag skulle vilja skriva om men allt kommer inte fram på det sätt som jag kanske vill, inge kul om det misstolkas och det blir en massa snack så håller det för mig själv en stund till =)
 
Nä nu ska man tänka på refrängen och fortsätta sakna, men det är värd allt att känna denna saknad, vetskapen om att få ses snart igen får mig att le och känna glädjen.
       I stugan får man faktiskt tälja, mot mammas vilja =)
 
 
       Håller på att fixa nere vid sjön med båten och flottbryggan
 
 
 
 

  Hera fick oxå vara med
 
 
 
 
 
Ni betyder väldigt mycket för mig <3
 
 
Hera hittade sitt ställe vid sjön iallafall =)
 
Du betyder väldigt mycket för mig och det vet du <3
Du är mig väldigt kär
 
Denna låt får mig att le och tänka på dig:
Neal N´Nikki - I Just wanna spend my life with you

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Vårat liv fick en vändning och vi fortsätter att leva livet

"Det händer aldrig oss" ska man inte säga. Ta inget för givet. Livet fick en drastisk ändring när min dåvarande man 31år drabbades av en väldigt allvarlig stroke. Helt plötsligt stod man där med 2 småbarn och början på ett nytt liv. Vi har fått stå ut med mycket men lyckats ta oss igenom de mesta, mycket tack vare de nära och kära som funnits för oss. Vi alla lever vidare!

RSS 2.0