Ny vändning mot det nya livet

Denna tid i detta hus börjar lida mot sitt slut.
 
Finns många minnen, tankar och jobbigheter som dyker upp när man kollar vad som finns. Hitta gamla saker som gör en påmind om saker, händelser som man glömt. Har alltid vetat att det kommer vara mycke känslor som dyker upp nu när detta sker men har försökt förtränga det.
Byggde faktiskt upp mitt liv här, det liv jag trodde skulle hålla, det liv jag trodde jag skulle leva.
Att lämna allt och gå vidare har varit något som jag känt att jag velat länge men nu när man står vid klippans kant så kommer allt man trodde man skulle kunna hålla borta.
Vill inte känna att det är jobbigt att vi nu packar ihop vårat liv men det är nog så det ska kännas.
Många saker har minnen som får mig att tänka vilket resulterar till att jag vill krypa upp i soffan och släppa allt. Lämna alla saker och bygga upp ett nytt hem på nytt men samtidigt vill man ta med sig saker just för att det betyder något för en, för barnen.
Islut ändan kommer detta att bli bra, bara att komma över det jobbiga, känslosamma och göra det som ska göras.
 
Är inte så länge kvar innan allt ska flyttas från ett ställe till ett annat, när livet tar en ny vändning och vi får testa på något nytt. 
Ser framemot att starta detta nya för att man har längtat efter det. Att få testa på att leva tillsammans och slippa denna distans som varit hela tiden. Att få känna på hur det ska vara.
 
Allt har gått så fort fram, vi var i början på förra veckan och kollade på lägenheten och i mitten på veckan skrevs kontrakt. 
Planer på hur vi vill ha det m.m är i full gång och det känns kul och spännande. Nu får vi bygga upp ett hem tillsammans.
 
Vet att det är många som har sina åsikter om detta men barnen kommer att ha tillgång till umgänge med sin far ändå. Det går bilvägar emellan och han är viktig för dom likaså dom är viktiga för han. (ville bara klargöra detta så inga påhopp behövs)
 
Vi fick en trevlig, välbehövd resa till sundsvall/furuviksparken förra helgen så lägger upp några kort därifrån.
Även Felix har hunnit fylla 3år och det firades lite grann i sundsvall sedan när vi kom hem.
 
 
 


Kommentarer
linda

Haha. Sist bilden på mig va ju snyggast ;-)

2013-07-18 @ 05:59:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Vårat liv fick en vändning och vi fortsätter att leva livet

"Det händer aldrig oss" ska man inte säga. Ta inget för givet. Livet fick en drastisk ändring när min dåvarande man 31år drabbades av en väldigt allvarlig stroke. Helt plötsligt stod man där med 2 småbarn och början på ett nytt liv. Vi har fått stå ut med mycket men lyckats ta oss igenom de mesta, mycket tack vare de nära och kära som funnits för oss. Vi alla lever vidare!

RSS 2.0